سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۳۶
۰ نفر

ابومسلم - پرسپولیس،حساس‌ترین دیدار هفته سوم لیگ برتر.

هفته سوم از رقابت‌های لیگ هفتم در حالی عصر روز چهارشنبه هفتم شهریور با انجام 3 دیدار آغاز خواهد شد که پرسپولیس این بار 48 ساعت زودتر از آبی‌های پایتخت، دیدار سرنوشت‌ساز خود را مقابل ابومسلم برگزار می‌کند.

6 بازی دیگر هفته سوم نیز در روز جمعه برگزار خواهد شد.

ابومسلم-پرسپولیس
 سرخ‌ها با سرنوشت خود دیدار خواهند کرد. این در واقع  تعبیر رسانه‌ای نبرد همیشه سختی است که خداداد عزیزی درباره آن به نوشته‌های چند روز اخیر روزنامه‌ها چندان اعتقادی ندارد. سرمربی ابومسلم مشهد می‌گوید: «ما گربه سیاه پرسپولیس نیستیم و من خودم را اسیر این حرف‌ها نمی‌کنم.»

سرمربی خبرساز ابومسلم در حالی سعی می‌کند فضای این دیدار حساس را تلطیف نماید که سال گذشته این خود او بود که توانست با تحمیل شکستی ناباورانه به سرخ‌ها، پرسپولیس و دنیزلی را وارد بحران کند.

سرمربی ابومسلم تأکید می‌کند:  آنها در خط هافبک و حمله خوب هستند اما به ابومسلم یاد می‌دهم که چطور از نقطه ضعف پرسپولیس یعنی خط دفاعی‌شان استفاده کند.

در همین حال دکتر زرینه، پزشک پرسپولیسی‌ها از رسیدن 2 بازیکن کلیدی به دیدار حساس روز چهارشنبه خبر داده و می‌گوید: مهمترین دغدغه پرسپولیس مصدومیت نصرتی و نیکبخت بود که خوشبختانه هر دو اینها به بازی مقابل ابومسلم می‌رسند. گفته می‌شود کریم باقری هم در این دیدار حضور خواهد داشت. هر چند که حسن رودباریان به صلاحدید کادر فنی پرسپولیس تا یک هفته دیگر هم باید پشت خط بماند.

قطبی که در خصوص حساسیت این بازی اطلاعات بسیار اندکی دارد، البته در مصاحبه‌های چند روز اخیر خود کاملاً خوشبینانه به مسأله شکست ابومسلم در ورزشگاه ثامن‌ مشهد پرداخته است.او گفته: می‌بریم و به قهرمانی نزدیک‌تر می‌شویم.  هر چند که سرمربی سرخ‌ها چند روز پیش در پیام‌هایی غیرمستقیم اختلاف سلیقه‌اش با استیلی را به نوعی بروز داد و گفت: اگر مشکل استیلی با لب خط رفتن حل می‌شود، اشکالی ندارد، این کار را انجام دهد.

پیکان – سپاهان
گفته می‌شود این دو تیم در کنار پرسپولیس و استقلال دیگر مدعیان کسب عنوان قهرمانی در لیگ هفتم خواهند  بود. شاید به همین دلیل است که محمدرضا ساکت در گفت‌وگویی ویژه تأکید می‌کند: «این دیدار یکی از حساس‌ترین بازی‌های این فصل سپاهان به حساب می‌آید و من در این باره نکاتی را به کادر فنی و تیم سپاهان گوشزد کرده‌ام.»

 آخرین خبرها حاکی از آن است که جابا مجیری و مهدی سیدصالحی به دلیل مصدومیت به این بازی نخواهند رسید. در همین حال اما تیم ساموئل دارابینیان هیچ بازیکن محروم یا مصدومی ندارد. اما نمی‌تواند تا هفته بعد از 3 بازیکن خارجی که به تازگی جذب کرده، در ترکیب تیمش استفاده کند.

دارابینیان درباره این بازی جمله خاصی را به زبان می‌آورد: می‌خواهم خودم را به اصفهانی‌ها ثابت کنم. سرمربی پیکان که زمانی در ذوب‌آهن نتایج خوبی نگرفت، حالا انگیزه ویژه‌ای برای شکست تیم‌های اصفهانی دارد.

مقاومت سپاسی – برق شیراز
حافظیه این بار میزبان دربی شیراز خواهد بود. جایی که دو مربی هم‌سبک به نام‌های پیروانی و یاوری روبه‌روی یکدیگر قرار خواهند گرفت. سرمربی سپاسی شیراز می‌گوید: «امیدوارم بازی جوانمردانه‌ای انجام شود. من به تیمم اعتقاد دارم.» پیروانی که زمانی سمت دستیاری محمود  یاوری را نیز در برق شیراز بر عهده داشته، ادامه می‌دهد: «مقابل استادم هیچ ادعایی ندارم. من زمانی دستیار محمود یاوری بودم و می‌دانم که او مربی بزرگی است.»

دربی شیراز که حالا جدا از مسأله رقابت میان مقاومت سپاسی و برقی‌ها بیش از پیش رنگ و بوی تعارف به خود گرفته، گویا سال گذشته در شرایط متفاوتی دنبال شد. آنجا که برقی‌ها به مربیگری ذوالفقارنسب برخلاف جریان بازی موفق شدند با نتیجه 3 بر یک تیم پیروانی را شکست دهند.

نبرد  شاگرد و استاد در حافظیه اما از دیدگاه محمود یاوری خالی از هرگونه حساسیتی است. او می‌گوید: ما هم مثل مقاومت سپاسی فقط به بازی جوانمردانه فکر می‌کنیم.

پس از 3 بازی چهارشنبه، قطار لیگ  از جمعه دوباره به حرکت درمی‌آید.

پگاه گیلان – صنعت نفت آبادان
شمالی و جنوبی تازه‌وارد به لیگ‌برتر که هر دو در انتهای جدول به سر می‌برند و به دنبال نخستین پیروزی هستند. ویژگی هر دو تیم تکیه بر سرمربی و بازیکنان بومی است.

ذوب‌آهن – شیرین‌فراز
این بازی محل رویارویی دو مربی اسلاو است که هنوز نتوانسته‌اند آن‌طور که باید خودی نشان دهند. یسیچ کروات روی نیمکت شیرین‌فراز و جورجوویچ صرب روی نیمکت ذوب میزبان. هر دو تیم در فصل نقل و انتقالات توفیق چندانی نداشته‌اند و برای نخستین پیروزی فصل تلاش خواهند کرد.

راه‌آهن – صباباتری
در غیاب پاس تهران می‌توان فاصله شهرک اکباتان تا رباط‌کریم را نادیده گرفت و این مسابقه را دربی جدید غرب تهران نامید. تا اینجای کار هر دو تیم با مربیان وطنی‌شان فراتر از حد انتظار نتیجه گرفته‌اند.

پاس همدان – سایپا
قهرمان فصل گذشته پس از دو شکست متوالی میهمان صدرنشین فصل جدید است. علی دایی و بگوویچ که روزگاری در قالب پرسپولیس منهای پروین گرد هم آمده بودند،  درحالی جمعه رودرروی یکدیگر قرار می‌گیرند که جایگاه تیم‌های‌شان در جدول درست عکس آن چیزی است که پیش از آغاز فصل تصور می‌شد.

استقلال اهواز – ملوان انزلی
فیروز کریمی و شاگردانش پس از اینکه هفته قبل در خانه از پس مردان بندر جنوبی آبادان برنیامدند، این بار میزبان مردان بندر شمالی انزلی هستند. ملوان هم با انگیزه‌ای تازه مترصد است پس از استقلال پایتخت، یک استقلال دیگر را قربانی کند.

استقلال تهران – مس کرمان
یک بار دیگر داستان ناصرخان حجازی و یک رقیب خطرناک نارنجی رنگ پس از 8 سال در ورزشگاه آزادی کلید می‌خورد.

همان اندازه که حجازی و استقلال به پیروزی بر مس کرمان مقابل چشم هواداران‌شان نیاز دارند، فرهاد کاظمی نیز به دنبال خروج از بن‌بست فعلی با کسب نتیجه‌ای قابل توجه مقابل مدعی است. می‌گویند او راه پیروزی بر استقلال را بهتر از هر مربی داخلی دیگری می‌داند.

کد خبر 30070

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز